Motocykliści, którzy planują majowy wyjazd, powinni się do niego dobrze przygotować i odpowiednio wcześnie spakować, aby nie zapomnieć o kilku rzeczach, które mogą okazać się bardzo pomocne w trasie.
Kliknij w wybraną kategorię, aby wyświetlić najnowsze wpisy
Poniżej znajduje się lista kategorii, po kliknięciu wyświetlisz posty z wybranej kategorii
Jak zachęcić kierowców do zachowania ostrożności na drodze i przestrzegania przepisów, gdy konwencjonalne metody nie są wystarczająco skuteczne? Przydatne mogą okazać się dodatkowe impulsy do zmiany zachowań, czyli nudging.
Silny, porywisty wiatr może utrudniać kierowcom bezpieczne podróżowanie, zwłaszcza gdy trasa, którą podążają, przebiega po drogach znajdujących się na otwartych przestrzeniach.
Kiedy mowa o akumulatorach bezobsługowych i obsługowych pojawiają się pytania: czy to, że jest bezobsługowy oznacza, że nie wymaga uwagi i regularnych przeglądów, czy takie modele się rozładowują? Co to znaczy, że akumulator jest obsługowy?
Równoległe i prostopadłe parkowanie tyłem dla części kierowców, nawet posiadających prawo jazdy od wielu lat, może jednak stanowić wyzwanie. Jak prawidłowo wykonywać ten manewr?
Od ponad 60 lat trzypunktowe pasy stanowią jedno z najistotniejszych rozwiązań, zapewniających bezpieczeństwo podróżnych podczas jazdy samochodem. W czasie wypadku czy kolizji mają za zadanie chronić przed groźnymi w skutkach obrażeniami.
Akumulatory Li-Ion Equipment to rozwiązanie przeznaczone do zasilania wyposażenia takiego jak: nawigacja, systemy awaryjne, bezpieczeństwa i komfortu.
Jaki akumulator wybrać do motocykla miejskiego, sportowego, turystycznego albo terenowego? AGM, Li-Ion, AGM Ready, GEL a może Conventional? Podpowiadamy, jaki akumulator sprawdzi się najlepiej w różnych typach motocykli i pojazdów sportowych.
Idea wyłączania silnika pojazdu na postoju nie jest znakiem naszych czasów. Powstała przeszło pół wieku temu, 8570 km od Polski. W pojazdach zaopatrzonych w system Start-Stop nie sprawdziły się jednak dostępne wówczas tradycyjne akumulatory.
Wymiana akumulatora w wielu przypadkach jest nieunikniona. Mówi się często, że odmawia on posłuszeństwa głównie zimną, po długich mrozach.
Jesień to dla kierowców sygnał, że czas zadbać o swoje cztery kółka i należycie przygotować je na nadchodzący sezon. Zadań jest sporo, warto więc – nie czekając na deszczową, zimną aurę – zabrać się jak najszybciej do ich wykonywania.
12 września rozpoczęła się kolejna edycja akcji pakietowej Exide „WYGRYWASZ NA STARCIE – JESIEŃ 2022” adresowana do punktów sprzedaży detalicznej i warsztatów w całej Polsce. Promocja potrwa od 12 września do 31 października.
Ranking miast przyjaznych kierowcom co roku wywołuje wielkie emocje. Czy ubiegłorocznym zwycięzcom udało się utrzymać czołowe pozycje? Kogo nie zobaczymy na podium, a kto awansował? – to najczęściej zadawane pytania.
Niektórzy kierowcy zapominają, że akumulatory nie lubią lata, a konkretnie – wysokich temperatur. Gdy upał dociera pod maskę auta, bardzo łatwo o pogorszenie się parametrów akumulatora, a nawet o jego rozładowanie.
Ceny benzyny rosną i wszystko wskazuje na to, że niedługo zostanie pobity kolejny rekord. Analitycy rynku paliw prognozują wzrost nawet o kilkadziesiąt groszy. Sytuacji z pewnością nie poprawią nadchodzące wakacje i wzrost zapotrzebowania na benzynę.
Właściciele kamperów często mają kłopot z wyborem odpowiedniego akumulatora. Trzeba zwrócić uwagę na zapotrzebowanie energetyczne i systemy, które mają być zasilane. Poznaj akumulatory gwarantujące bezproblemowe i efektywne użytkowanie.
Zapotrzebowanie motocykla na energię oraz rodzaj maszyny – to parametry, które należy brać pod uwagę wybierając akumulator do swojego motocykla. Który sprawdzi się najlepiej – Li-lon, GEL, AGM Ready, AGM, a może Conventional?
Rola kwasowo-ołowiowych akumulatorów 12 V zmienia się ze względu na szybki rozwój rynku pojazdów elektrycznych i hybrydowych (xEV). Akumulatory 12-woltowe stały się integralną częścią tego rynku i nadal będą potrzebne.
Nieczęsto widzimy policjanta, który kieruje ruchem – szczególnie jeśli nie mieszkamy w dużym mieście, w którym awaria sygnalizacji świetlnej w godzinach szczytu może oznaczać paraliż ruchu na skrzyżowaniu i duży korek.
Jesień – prędzej czy później – powita kierowców porannymi przymrozkami, dlatego jest pierwszym testem sprawności akumulatora, który od teraz – aż do wiosny – będzie musiał działać w niższych temperaturach.
Każdy kierowca musi być przygotowany na sytuacje awaryjne, które mogą go spotkać na drodze. Co zrobić, jeśli nieoczekiwana sytuacja przydarzy się na zakręcie? Jedynym wyjściem w takim przypadku może być hamowanie awaryjne.
Korki i wysokie temperatury są bardzo męczące i stresujące, więc w okresie letnim część kierowców decyduje się na jazdę nocą. Jak odpowiednio przygotować się do takiej podróży?
Jeśli ktoś ma w planach wakacyjnych zwiedzanie krajów skandynawskich samochodem, to zapewne będzie musiał skorzystać z transportu promowego. Jak powinien być zaparkowany pojazd na promie? Czy można pozostać w aucie podczas podróży?
W Polsce sezon burzowy trwa zazwyczaj od kwietnia do września. Takie warunki pogodowe podczas podróży samochodem stanowią zagrożenie ze względu na bardzo ograniczoną widoczność, ryzyko wystąpienia akwaplanacji, porywisty wiatr.
Jak zachęcić kierowców do zachowania ostrożności na drodze i przestrzegania przepisów, gdy konwencjonalne metody nie są wystarczająco skuteczne? Przydatne mogą okazać się dodatkowe impulsy do zmiany zachowań, czyli nudging.
Jak zbudować własny kamper i czy to trudne zadanie? Jaki akumulator wybrać? Na te pytania, specjalnie dla nas, odpowiada Marcin Kołdyka, który w rok zbudował własny kamper.
Jedenaście tysięcy kilometrów w ponad dwa miesiące, bliskie spotkania z Peszmergami, kurdyjskimi bojownikami, o których mówi się „patrzący śmierci w oczy”, pokonanie góry Ararat, a na koniec wybuch, który uszkodził im kamper.
Andrzej i Teresa Walczakowie, emeryci i podróżnicy, ostatnią podróż swoim kamperem odbyli po drogach i piaskach Afryki Zachodniej. Ich kamper, wyposażony m.in. w akumulatory firmy Exide, przetarł zatem kolejny szlak.