Motocykliści, którzy planują majowy wyjazd, powinni się do niego dobrze przygotować i odpowiednio wcześnie spakować, aby nie zapomnieć o kilku rzeczach, które mogą okazać się bardzo pomocne w trasie.
Kliknij w wybraną kategorię, aby wyświetlić najnowsze wpisy
Poniżej znajduje się lista kategorii, po kliknięciu wyświetlisz posty z wybranej kategorii
Motocykliści, którzy planują majowy wyjazd, powinni się do niego dobrze przygotować i odpowiednio wcześnie spakować, aby nie zapomnieć o kilku rzeczach, które mogą okazać się bardzo pomocne w trasie.
Rola kwasowo-ołowiowych akumulatorów 12 V zmienia się ze względu na szybki rozwój rynku pojazdów elektrycznych i hybrydowych (xEV). Akumulatory 12-woltowe stały się integralną częścią tego rynku i nadal będą potrzebne.
Na policyjne statystyki za 2023 r. musimy jeszcze trochę zaczekać, ale już te za 2022 r. pokazały, że zaostrzenie kar za wykroczenia drogowe przyniosło pierwsze zauważalne zmiany – spadek liczby osób zabitych w wypadkach drogowych.
„Sezon na nowy akumulator” zaczął się na dobre, a styczeń i luty są najtrudniejszymi zimowymi miesiącami dla kierowców i pojazdów. Mroźne temperatury raz po raz wracają i wystawiają na próbę akumulatory samochodowe.
Nieczęsto widzimy policjanta, który kieruje ruchem – szczególnie jeśli nie mieszkamy w dużym mieście, w którym awaria sygnalizacji świetlnej w godzinach szczytu może oznaczać paraliż ruchu na skrzyżowaniu i duży korek.
Wraz z nadejściem późnej jesieni i zimy, a więc niskich temperatur i mrozów, większość motocykli, skuterów i quadów trafia do garażu, gdzie czekają na wiosenne rozpoczęcie sezonu. Co zrobić z akumulatorem motocyklowym poza sezonem?
Listopad to ostatni dzwonek, aby przygotować auto na zimę, czyli na najtrudniejsze warunki na drodze. A jak wiemy, zawsze lepiej jest być gotowym na wszystko niż testować letnie opony na śniegu, a słaby akumulator na mrozie.
Jesień – prędzej czy później – powita kierowców porannymi przymrozkami, dlatego jest pierwszym testem sprawności akumulatora, który od teraz – aż do wiosny – będzie musiał działać w niższych temperaturach.
Motocykliści, którzy planują majowy wyjazd, powinni się do niego dobrze przygotować i odpowiednio wcześnie spakować, aby nie zapomnieć o kilku rzeczach, które mogą okazać się bardzo pomocne w trasie.
Na policyjne statystyki za 2023 r. musimy jeszcze trochę zaczekać, ale już te za 2022 r. pokazały, że zaostrzenie kar za wykroczenia drogowe przyniosło pierwsze zauważalne zmiany – spadek liczby osób zabitych w wypadkach drogowych.
„Sezon na nowy akumulator” zaczął się na dobre, a styczeń i luty są najtrudniejszymi zimowymi miesiącami dla kierowców i pojazdów. Mroźne temperatury raz po raz wracają i wystawiają na próbę akumulatory samochodowe.
Wraz z nadejściem późnej jesieni i zimy, a więc niskich temperatur i mrozów, większość motocykli, skuterów i quadów trafia do garażu, gdzie czekają na wiosenne rozpoczęcie sezonu. Co zrobić z akumulatorem motocyklowym poza sezonem?
Listopad to ostatni dzwonek, aby przygotować auto na zimę, czyli na najtrudniejsze warunki na drodze. A jak wiemy, zawsze lepiej jest być gotowym na wszystko niż testować letnie opony na śniegu, a słaby akumulator na mrozie.
Nowoczesny akumulator samochodowy jest bezobsługowy, co oznacza, że kierowca nie musi sprawdzać i uzupełniać elektrolitu. Bezobsługowość nie znaczy jednak, że o akumulatorze można zapomnieć. Jak o niego dbać? Co pomaga prawidłowo funkcjonować?
Rozpoczyna się kolejna edycja promocji pakietowej Exide „WYGRYWASZ NA STARCIE – JESIEŃ 2023” adresowanej do punktów sprzedaży detalicznej i warsztatów w całej Polsce.
Obecnie na naszych drogach pojawia się coraz więcej hybryd. Trend związany z przechodzeniem z napędów konwencjonalnych na hybrydowe nie zmienia faktu, że wiele z tzw. napędów alternatywnych nadal wymaga wsparcia akumulatorów kwasowo-ołowiowych 12 V.
Rola kwasowo-ołowiowych akumulatorów 12 V zmienia się ze względu na szybki rozwój rynku pojazdów elektrycznych i hybrydowych (xEV). Akumulatory 12-woltowe stały się integralną częścią tego rynku i nadal będą potrzebne.
Nieczęsto widzimy policjanta, który kieruje ruchem – szczególnie jeśli nie mieszkamy w dużym mieście, w którym awaria sygnalizacji świetlnej w godzinach szczytu może oznaczać paraliż ruchu na skrzyżowaniu i duży korek.
Jesień – prędzej czy później – powita kierowców porannymi przymrozkami, dlatego jest pierwszym testem sprawności akumulatora, który od teraz – aż do wiosny – będzie musiał działać w niższych temperaturach.
Każdy kierowca musi być przygotowany na sytuacje awaryjne, które mogą go spotkać na drodze. Co zrobić, jeśli nieoczekiwana sytuacja przydarzy się na zakręcie? Jedynym wyjściem w takim przypadku może być hamowanie awaryjne.
Korki i wysokie temperatury są bardzo męczące i stresujące, więc w okresie letnim część kierowców decyduje się na jazdę nocą. Jak odpowiednio przygotować się do takiej podróży?
Jeśli ktoś ma w planach wakacyjnych zwiedzanie krajów skandynawskich samochodem, to zapewne będzie musiał skorzystać z transportu promowego. Jak powinien być zaparkowany pojazd na promie? Czy można pozostać w aucie podczas podróży?
W Polsce sezon burzowy trwa zazwyczaj od kwietnia do września. Takie warunki pogodowe podczas podróży samochodem stanowią zagrożenie ze względu na bardzo ograniczoną widoczność, ryzyko wystąpienia akwaplanacji, porywisty wiatr.
Jak zachęcić kierowców do zachowania ostrożności na drodze i przestrzegania przepisów, gdy konwencjonalne metody nie są wystarczająco skuteczne? Przydatne mogą okazać się dodatkowe impulsy do zmiany zachowań, czyli nudging.
Jak zbudować własny kamper i czy to trudne zadanie? Jaki akumulator wybrać? Na te pytania, specjalnie dla nas, odpowiada Marcin Kołdyka, który w rok zbudował własny kamper.
Jedenaście tysięcy kilometrów w ponad dwa miesiące, bliskie spotkania z Peszmergami, kurdyjskimi bojownikami, o których mówi się „patrzący śmierci w oczy”, pokonanie góry Ararat, a na koniec wybuch, który uszkodził im kamper.
Andrzej i Teresa Walczakowie, emeryci i podróżnicy, ostatnią podróż swoim kamperem odbyli po drogach i piaskach Afryki Zachodniej. Ich kamper, wyposażony m.in. w akumulatory firmy Exide, przetarł zatem kolejny szlak.