Wróć na górę
Technologia tradycyjna

Technologia tradycyjna

Wróć do listy produktów

Jest to tradycyjna konstrukcja akumulatorów stosowanych w samochodach osobowych i ciężarowych, motocyklach i w łodziach.

Opis technologii

Tradycyjna technologia polega na użyciu płyt ze stopu ołowiu zanurzonych w płynnym elektrolicie (kwasie siarkowym). Konstrukcja ta, często określana jako „otwarta-wentylowana”, wymaga (do sprawnego działania akumulatora) wentylacji ogniwa.

Na czym to polega?

W przypadku akumulatorów bezobsługowych stop kratek został zoptymalizowany w stopniu, który sprawia, że akumulatory posiadają przedłużoną żywotność – są odporniejsze na stan trwałego przeładowania. Ponadto łącznik, służący do połączenia ogniw, jest w nich położony współosiowo, co umożliwia równomierne trzymanie – dzięki temu można ukształtować płyty ok. 30% cieńsze, a pomimo tego stabilniejsze. Dzięki tej zmianie konstrukcyjnej można wbudować więcej płyt, co polepsza właściwości rozruchu bez utraty jakości konstrukcji akumulatora.

W akumulatorze bezobsługowym także obudowa została zmieniona – nad płytami zwiększono pojemność elektrolitu, przez co zawsze są one zabezpieczone przed korozją. Natomiast w wieczku obudowy znajdują się kanały labiryntowe, które w przypadku wydzielenia się gazów doprowadzają do ich powtórnego kondensowania w wodzie. Dwa otwory odgazowujące, przy zbyt wysokim ciśnieniu w akumulatorze, tworzą drogę ujścia dla wytworzonych gazów. Dzięki tym zmianom dolewanie elektrolitu do akumulatora wykonanego w tradycyjnej technologii nie jest już konieczne. Stał się on bezobsługowy.

Technologia tradycyjna – najważniejsze wyróżniki

  • niskie tempo samorozładowania
  • duża odporność na zmiany temperatury
  • pasuje do większości pojazdów na rynku (oprócz samochodów z systemem Start-Stop!)
  • w pełni bezobsługowa