Wróć na górę
Nowości w akumulatorach…
30
09.2014

Nowości w akumulatorach…

W centrach badawczo-rozwojowych Exide Technologies opracowano technologię Carbon Boost oraz IV generację akumulatorów AGM i EFB do pojazdów z systemem Start-Stop. Jak donosi ich producent, nowe akumulatory marek CENTRA i EXIDE będą ładować się nawet o 1,5 raza szybciej oraz będą wyróżniać się lepszą wydajnością.

Zalety Carbon Boost

Technologia Carbon Boost była początkowo tworzona z myślą o akumulatorach AGM (ang. Absorbent Glass Mat) i EFB (ang. Enhanced Flooded Batteries) przeznaczonych dla pojazdów z systemem Start-Stop. Dzięki badaniom i eksperymentom udało się opracować rozwiązanie oparte na unikalnych dodatkach węglowych, które zoptymalizowały zdolność przyjmowania ładunku oraz czas ładowania akumulatora. Dziś technologię Carbon Boost można także zastosować w tradycyjnych akumulatorach.

Akumulatory z technologią Carbon Boost zostały zaprojektowane z myślą o nowoczesnych samochodach napędzanych dużymi, konwencjonalnymi silnikami; z bogatym wyposażeniem elektrycznym. Akumulatory z Carbon Boost sprawdzą się podczas codziennej miejskiej jazdy, która charakteryzuje się dużą ilością zatrzymań, a także w okresie zimowym – nowe akumulatory mają 30% więcej mocy rozruchowej (w porównaniu ze standardowymi akumulatorami).

Według statystyk ADAC (niem. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) najczęstszą przyczyną awarii samochodowych jest usterka akumulatora – wynikająca często z ich niewystarczającego naładowania. Technologia Carbon Boost sprawia, że akumulator jest szybko doładowany, co prowadzi do wzrostu jego wydajności, niezawodności działania, a w konsekwencji wydłużenia żywotności.

System Start-Stop coraz popularniejszy

Pojazdy z systemem Start-Stop już dziś stanowią 15% rynku samochodowego w Europie, a w ciągu najbliższych 5 lat wskaźnik ten wzrośnie do 50%. W pojazdach z systemem Start-Stop mogą być używane wyłącznie specjalnie zaprojektowane akumulatory, co jest przyczyną szybkich zmian w branży akumulatorowej.

Opracowane przez Exide Technologies nowe akumulatory AGM, IV już generacji, będzie wyróżniała czterokrotnie dłuższa żywotność w pracy cyklicznej, o 20% większa moc i ponad trzykrotnie większa zdolność przyjmowania ładunku w porównaniu ze standardowymi akumulatorami.

Równie imponujące parametry będą cechowały odnowioną serię akumulatorów EFB. Najnowsza gama akumulatorów jest w pełni dostosowana do wprowadzanych w pojazdach nowoczesnych funkcji, takich jak: „żeglowanie” (polegające na czasowym wyłączaniu silnika podczas jazdy ze stałą prędkością), rekuperacja energii w procesie hamowania i innych, których celem jest redukcja zużycia paliwa i emisji CO2.

Także samochody z tradycyjnym układem napędowym mogą być wyposażone w akumulatory AGM i EFB – pozwala to na wzrost ich wydajności i redukcję kosztów eksploatacyjnych. Efekty te w szczególności można zaobserwować w pojazdach służb publicznych (radiowozy, karetki pogotowia ratunkowego), w bogato wyposażonych samochodach, a także w sytuacjach, w których akumulator jest narażony na działanie niekorzystnych warunków.

Produkty będą dostępne dla polskich kierowców w dobrych sklepach z akumulatorami oraz warsztatach samochodowych na przełomie listopada/grudnia br.