Wróć na górę
Exide liderem zarządzania przez jakość
22
11.2013

Exide liderem zarządzania przez jakość

Satysfakcja klientów i pracowników, doskonałe zarządzanie zasobami i procesami, efektywna współpraca z otoczeniem oraz odpowiedzialność społeczna – tak można skrótowo określić zasady, którymi poznański producent akumulatorów kieruje się od lat. Otrzymanie nagrody Lidera TQM w XV edycji Wielkopolskiej Nagrody Jakości jest potwierdzeniem stosowania najwyższych standardów z zakresu zarządzania i jakości w Exide Technologies S.A.

„To dla nas wielki zaszczyt” – mówi Jarosław Nadstazik, marketing manager Exide Technologies S. A. – „Cieszy nas, że doceniono naszą wieloletnią, ciężką pracę, której owocem jest zadowolenie naszych klientów, pracowników, kontrahentów i sąsiadów. Filozofia zarządzania przez jakość jest wpisana w DNA naszej firmy. Realizujemy ją na każdym etapie naszej działalności, począwszy od ustalenia wysokich standardów zarządzania, poprzez jakościowe modele technologiczne, po jakość oferowanych produktów oraz jakość serwisu. Wierzymy, że tylko kompleksowe podejście do jakości gwarantuje w dzisiejszych czasach stabilną pozycję na rynku, bo to jakość jest bazą, na której buduje się obecnie lojalność do marki” – dodaje.

Cieszy nas, że doceniono naszą wieloletnią, ciężką pracę, której owocem jest zadowolenie naszych klientów, pracowników, kontrahentów i sąsiadów.

Zarządzanie przez jakość (ang. Total Quality Management, TQM) to koncepcja, która zdobyła popularność w latach 80. XX wieku. Jej rewolucyjność polega na zmianie działania z krótkoterminowych projektów, mających przynieść relatywnie szybkie dochody właścicielom organizacji na spojrzenie projakościowe, dążące do stabilnego, lecz długotrwałego wzrostu, który w dłuższym horyzoncie czasowym przynosi więcej zysków nie tylko właścicielom, lecz także pracownikom, klientom, a także lokalnym społecznościom.

Wielkopolska Nagroda Jakości to część prestiżowego, europejskiego systemu nagradzania najlepszych praktyk rynkowych związanych z wdrażaniem zarządzania przez jakość. Jej zdobycie otwiera drogę do drugiego etapu systemu: Polskiej Nagrody Jakości. Na samym końcu trzyetapowego systemu znajduje się Nagroda Doskonałości EFQM, przyznawana organizacjom postrzeganym jako modelowe w systemie zarządzania przez jakość w skali kontynentu.