Wróć na górę
Co denerwuje polskich kierowców podczas zimy?
21
02.2017

Co denerwuje polskich kierowców podczas zimy?

Zima, ze względu na zmienne warunki pogodowe to trudny okres dla kierowców – narzekają oni przede wszystkim na znaczny spadek komfortu jazdy. Jak wynika z raportu „Komfort jazdy II”, kierowcy najbardziej nie lubią wsiadać do zimnego pojazdu. Prawie 70% badanych marzy, by ich samochody nagrzewały się jeszcze przed uruchomieniem. 

Według raportu poza warunkami panującymi na drodze największym problemem polskich kierowców okazują się zamarznięte szyby – ponad 80% badanych wskazało, że to one najbardziej przeszkadzają w aucie. Zimą spada również komfort prowadzącego oraz pasażerów wewnątrz samochodu. Co trzeci Polak narzeka na zimne fotele, a 27% kierowców nie lubi, gdy musi korzystać  z lodowatej kierownicy.

Na pytanie o to, które z rozwiązań byłoby najbardziej przydatne w trakcie zimy, aż 68% respondentów odpowiedziało, że byłaby to możliwość uruchomienia ogrzewania jeszcze przed wejściem do pojazdu, a 45% wskazało na załączenie się systemu grzewczego wraz ze startem auta.

Na rynku motoryzacyjnym pojawiły się rozwiązania, które znacząco poprawiają komfort jazdy kierowców, w szczególności przy spadku temperatury poniżej zera. Obecnie produkcja mat grzewczych do większości foteli samochodowych odbywa się przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii szycia. Dzięki takim innowacjom, systemy grzewcze uruchamiają się praktycznie przy włączeniu silnika, a kierowca odczuwa efekt już po kilku sekundach – mówi Michał Jaśkiewicz, Kongsberg Automotive Pruszków.

Według danych pochodzących z raportu zaledwie 15% Polaków korzysta jednocześnie z ogrzewania ogólnego, jak i ogrzewania foteli. Ponad 3/4 kierowców podgrzewa jedynie wnętrze samochodu. Eksperci wskazują, że dla osiągnięcia szybszego efektu i poprawy komfortu należy korzystać ze wszystkich dostępnych opcji grzania.

Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że znacznie szybciej odczujemy ciepło płynące z mat grzewczych, niż z ogólnego systemu ogrzewania. Dlatego też należy pamiętać, aby przy ogrzewaniu bardzo wychłodzonego auta korzystać ze wszystkich dostępnych nam opcji – dodaje Michał Jaśkiewicz.

Źródło: Kongsberg Automotive