Dołącz do nas

Ogólne Zarazki i bakterie na kierownicy i w bagażniku

15-04-2018

Zarazki i bakterie na kierownicy i w bagażniku

Wiosną warto w kompleksowy sposób zadbać o auto. Nie wystarczy kilkuminutowa wizyta na myjni, bo ważne jest również umycie podwozia z soli oraz dokładne wyczyszczenie wnętrza samochodu. Z badań wynika, że bardzo wiele drobnoustrojów znajduje się m.in. na kierownicy czy w bagażniku.

 

 

 

Zadbaj o wnętrze

Wielu kierowców zapomina o regularnym sprzątaniu wnętrza samochodu. Zakurzona deska rozdzielcza czy okruchy jedzenia na tylnej kanapie to jednak nie tylko kwestia estetyki, lecz także zdrowia kierowcy i pasażerów. Z badań brytyjskich naukowców wynika, że znaczną liczbę zarazków można znaleźć na kierownicy, a i tak nie jest to najbrudniejsze miejsce w aucie – najwięcej bakterii gromadzi się… w bagażniku*. Dlatego niezbędne jest częste odkurzanie i czyszczenie wszystkich elementów wnętrza auta (łącznie z praniem tapicerki). Po zimie dobrze jest zwrócić uwagę także na stan dywaników samochodowych, które mogą być szczególnie brudne i zniszczone. Jeśli to możliwe, trzeba je dokładnie wyczyścić, jednak w niektórych przypadkach konieczna może okazać się wymiana na nowe.

Nie tylko nadwozie

Warto dokładnie umyć podwozie i nadkola, gdzie przez zimę mogło zgromadzić się błoto i sól. Można skorzystać z programu mycia podwozia w myjni automatycznej lub w myjni samoobsługowej usunąć sól za pomocą myjki pod ciśnieniem.

Przejrzyste szyby

Czyste szyby to jeden z warunków bezpiecznej jazdy, ponieważ dobra widoczność pozwala odpowiednio szybko reagować na to, co dzieje się na drodze. W zimie intensywnie eksploatujemy wycieraczki, dlatego na wiosnę często zachodzi konieczność ich wymiany. Jak to stwierdzić?  Jeśli pióra wycieraczek są zdeformowane, na szybie zostają smugi albo pojawia się charakterystyczne piszczenie wycieraczek podczas pracy, to znak, że nie spełniają już one prawidłowo swojej funkcji.

Co oprócz sprzątania?

Gdy temperatury stale przekraczają 7°C, należy zmienić opony zimowe na letnie. W wyższej temperaturze „zimówki” tracą swoje właściwości i szybciej się zużywają. Przed wizytą w zakładzie wulkanizacyjnym należy jednak upewnić się, czy letnie opony są w dobrym stanie i nie wymagają wymiany na nowe. Ze względów bezpieczeństwa bieżnik opony letniej powinien mieć minimum 3 mm głębokości. Nie powinno się też użytkować opon starszych niż 10 lat, choć najlepiej wymieniać je częściej. Warto sprawdzić, jakie są zalecenia producenta w tej kwestii.

Wiosna to także dobry moment na przegląd samochodu. Warto upewnić się m.in. czy zawieszenie nie zostało uszkodzone podczas jazdy po dziurawej nawierzchni. Nie zaszkodzi także kontrola stanu klocków i tarcz hamulcowych czy stanu i ilości płynów oraz olejów w naszym pojeździe: płynu hamulcowego, płynu w układzie chłodzenia oraz oleju silnikowego i oleju w układzie wspomagania.

* Queen Mary University of London

Źródło: Renualt

 

 

 



Komentarze