Dołącz do nas

Lista artykułów

  • Chrapanie a bezpieczeństwo na drodze Ogólne

    Chrapanie a bezpieczeństwo na drodze

    Badania wykazują, ze chrapanie podczas snu w nocy może być przyczyną senności w ciągu dnia*. A senność to także opóźnione reakcje i mikrosen, czyli chwilowa utrata świadomości – zjawiska bardzo niebezpieczne dla osoby prowadzącej pojazd. W Polsce w zeszłym roku, w wypadkach spowodowanych zmęczeniem lub zaśnięciem kierowcy, zostało rannych ponad 860 osób, a 85 poniosło śmierć**.

  • Gdy idea staje się rzeczywistością: droga od koncepcji do samochodu Ogólne

    Gdy idea staje się rzeczywistością: droga od koncepcji do samochodu

    Stworzenie nowego modelu samochodu to długi i kompleksowy proces, na który składają się lata doświadczenia, jak i innowacje z dziedziny designu i inżynierii. Jak wygląda droga od pierwszego pomysłu do produkcyjnej wersji samochodu?

  • Inteligentne Systemy Transportowe Ogólne

    Inteligentne Systemy Transportowe

    Intensywny rozwój gospodarczy, wzrost zamożności i potrzeba mobilności powodują, że liczba samochodów wciąż rośnie. Infrastruktura drogowa projektowana dla niższego poziomu ruchu staje się niewydolna, rośnie poziom zanieczyszczenia środowiska. W tej sytuacji przed samorządami stoi zadanie zapewnienia rozwiązania, które da gwarancję lepszej regulacji i optymalizacji ruchu samochodów, a w konsekwencji sprawny transport i czyste środowisko.

  •  Miejsca odpoczynku podróżnych Ogólne

    Miejsca odpoczynku podróżnych

    Z punktu widzenia bezpieczeństwa ważne jest nie tylko to, jak jeździmy. Znaczenie ma również, jak odpoczywamy. Zaleca się, by każde dwie godziny jazdy przeplatać odpoczynkiem.

  • Ospały za kierownicą Ogólne

    Ospały za kierownicą

    Ospałość i senność za kierownicą sprawiają, że reakcje kierowcy są dużo wolniejsze, jego percepcja słabsza, a do tego ryzyko wypadku dużo wyższe. Kiedy dni są krótsze i senność przychodzi szybciej, powinniśmy jeszcze bardziej zwracać uwagę, czy wsiadamy za kierownicę wypoczęci i skupieni. Badania pokazują, że najmniej energii mamy między godz. 2.00 a 6.00 oraz 14.00 a 17.00.